82 procent hudebníků vydělává na streamu méně než 200 liber ročně

Problém financování hudebníků už jsme tady jednou probírali. Nyní máme čísla, která potvrzují podhodnocení umělců v rámci jejich shlédnutí. Drtivá většina hudebníků podle nového průzkumu vydělává na různých platformách méně než 200 liber ročně. Údaje pocházejí agentury The Ivors Academy a Musicians Union, podle kterého 82 procent respondentů uvedlo, že v roce 2019 měli méně než 200 liber, přestože měli i více jak milion shlédnutí. Mezitím 92 procent uvedlo, že méně než 5 procent jejich příjmu pocházelo z loňského stremování, zatímco 43 procent uvedlo nedostatečný příjem ze stremingu.

Hvězdy jako Ed O'Brien z Radiohead, Guy Garvey z Elbow, Nadine Shah a další potvrdili, že platby za streamy ohrožují budoucnost hudby. Pravdou je, že z uvedených 114 miliard hudebních streamů bylo vyplacenou pouhých 13 procent honorářů. Zpěvačka Shah dokonce uvedla:

„Situace byla taková, že jsem se musela přes léto dočasně nastěhovat k rodičům. Není to nejhorší, co se může stát, ale stále to není skvělý pohled na třicetiletou popovou hvězdu. Jako většina mých hudebních přátel, kteří spoléhají na koncerty, jsem se ocitla ve zoufalé situaci bez možností koncertů!“

Stížnosti tohoto charakteru jsou dost podobné vyplácení plateb OSA v ČR domácím interpretům. Minulý měsíc průzkum veřejného mínění YouGov mezi hudebními fanoušky zjistil, že 77 procent respondentů se domnívá, že umělci si zaslouží větší podíl příjmů ze streamovacích služeb. Výsledky průzkumu přicházejí uprostřed probíhajícího vládního šetření o dopadu „obchodních modelů“ provozovaných společnostmi jako Spotify, Apple Music, Amazon Music a Google Play.

Zasílání
Upozornění na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments